1.සටහනට ගෙන ක්රියාකාරකම් වලයෙදෙන්න.
සෑම සමාජයක් තුළම කුඩා බිලිදුන් නැලවීම අරමුණු කරගෙ ගීත ගැයෙන අතර විවිධ ජාතින් අනුවද මෙම නැලවිලි ගීත නිර්මාණය වී ඈත.දරු නැලවිලි ගී ගත් කල ඒවා තුල අන්තර් ගත නාද මාලාව නැතහොත් හඬ නිරායාසයෙන්ම දරුවන්ට නිදිසුවය ගෙන දෙන්නට සමත් වේ.කුඩා තොටිල්ලක හෝ මවගේ තුරුලට ගෙන මව හෝ කුඩා දරුවා රැක බලා ගන්නා වැඩිහිටි අයෙකු මෙම ගීත ගායනා කරන විට කුඩා බිලිදා වෙහෙසකින් තොරව නින්දට වැටෙනුයේ මේ දරුනැලවිලි ගීතයේ අන්තර්ගත නාදමාලාවට අනුගත වීම තුළය.ශ්රී ලංකේය දරු නළවිලි ගීත තුළ මෙකී ගුණාංගය වඩ වඩාත් ඔප්නැන්වෙන බව සුවිශේෂී කරුණක් ලෙස දැක්විය හැක.මෙම ගී තුළ අන්තර්ගත භාෂාව ගත් කල ඉතාම සරලය . ගැමි පරිසරයෙන් මතුවූ නැතහොත් බිහිවූ ගීත විශේෂයක් වීම ඊට හේතු වේ.
දරු නැළවිලි ගීයේ නාදමාලාව.
මෙම නැලවිලි ගී තුළ නාද මාලාව ඉතා සරලය. විහිදෙන ස්වර පරාසය ඉතාම සීමිතය.පහත දරු නැළවිලි ගීතය තුළ එන නදමාලාව බලන්න.ගීතය
අතට වෙරලූ ඇහිද ගෙනේඉනට පළා නෙලා ගෙනේ
බරටම දර කඩා ගෙනේ
එයි අම්මා විගස කිනේ
පහත නැලවිලි ගී වලට සවන් දෙන්න.
මෙහි දැක්වෙන්නේ ගී පාද දෙකක නාදමාලාවයි.ඉතිරි ගී පාද දෙකේ නාදමාලාවට අදාළ ස්වර විහිදුමද මෙලෙසමය.- දොයි දොයි දොයි දොයිය බබා
- පුතේ නුබේ ලොකු අම්මා
- ඔන්න බබෝ ඇතින්නියා
- උඩු නියරෙන් වැටී ගෙනේ
ගීතය.
කොන්ජූම් කිළියේ සායින් තාඩු
ආරාරෝ අරිවරෝ
මනිප්පු රාවේ සායින් තාඩු
වන්නක් කිළියේ සායින් තාඩු
සායින් තාඩු අම්මා - සායින් තාඩු
ආරාරෝ ....අරිවරෝ.....
දරු නැලවිලි ගීයේ නාදමාලාවන්ට ඊටම අනන්ය වූ නාදමාලාවක් ඇති අතර ඒවා ගායනයේදී අප විසින් එම නාදමාලාවන්ගේ මුල්ම නාදමාලාවන් රැක ගෙන ඒවා විකෘති නොකර ගැයීමට වගබලා ගත යුතුය.එමෙන්ම අපේ මතුපරපුරටද මේ ගී පිළිබඳ දැනුවත් කිරීමට වගබලා ගත යුතු අතර,ඒවා සංරක්ෂණයටද දායක විය යුතුය.